Pagini

miercuri, 16 februarie 2011

Cartea sau filmul?

Adaptarile dupa carti celebre au fost inca de la inceputul cinematografiei si continua in present, atat pe marile cat si pe micile ecrane, la nivel national sau international. La nivel national nu cred ca este cineva care sa nu fi vazut cu scoala “Baltagul”,”Ion”,”Morometii”,”Enigma Otiliei” sau macar “Padurea spanzuratilor” insa mi se pare demn de amintit si seria filmelor facute dupa cartile lui George Sovu: seria “Liceenilor” si “Extemporal la dirigentie” . La nivel international cred ca la ora actual cel mai celebru caz este cel al mega-seriei “Harry Potter” iar mai nou au inceput sa apara si seriale: “True Blood” dupa cartile lui Charlaine Harris (“Sookie Stackhouse stories”) si The Vampire Diaries (dupa seria omonima a Lisei Jane Simth).
Insa in ultimele 2 cazuri cartile difera de film: firul principal al actiunii este acelasi insa anumite lucruri se intampla in film mult mai devreme sau chiar deloc iar unele lucruri apar noi. True Blood dupa parerea mea se bazeaza in proportie de 60% pe carte, restul fiind aportul scenaristilor in vreme ce The Vampire Diaries are mai putin de 10% din carte.
Personal am urmarit ambele seriale si am citit cartile si verdictul este urmatorul: in cazul True Blood egalitate intre carti si film deocamdata (depinde de urmatoarele serii si de modul in care vor prelucra informatiile disponibile) iar in cazul The Vampire Diaries castiga detasat filmul (cartile nu mi-ai placut mai deloc)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu